جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

Markus Persson: ویندوز ۸ فاجعه است.

 

بسیاری از مسئولین شرکتهای بزرگ مانند رئیس شرکت بلیزارد آقای راب پاردو  و آقای گیب نوبل از شرکت Valve از ویندوز ۸ بشدت انتقاد کردند و آنرا فاجعه خواندند. و حالا نوبت خالق بازی Minecraft یعنی Markus Persson  از شرکت Mojang است.
 
آقای پیروسن ویندوز ۸ را مانعی برای پیشرفت صنعت بازی و به ضرر بازیسازان دانست.
 
او همچنین اظهار داشت:
 
”بازیسازان خیلی راحت تر میتوانند برای کنسول ها بازی بسازند چون فضای باز و امکانات بیشتری در اختیار انها میگذارد ولی ویندوز ۸ امکانات و فضای  کمتری در اختیار بازیسازان میگذارد و این به ضرر بازیسازان و  صنعت بازی است. مایکروسافت تصمیم نادرستی گرفته . ویندوز ۸ فاجعه است!
منبع:
گیم فا
نوشته شده در دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:,| ساعت 15:40| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

کمتر از یک ماه به معرفی محصول همیشه جنجالی اپل باقی مانده. هر چند تغییر بزرگ٬ سال گذشته با معرفی آیفون ۵ رخ داد ولی امسال با وجود اینکه سال استراتژی تکراری اپل است٬ باز هم به چند دلیل سال داغی است که شاید مهمترین شان iOS 7 باشد.

 
 
 

تقریبا غیرممکن است که آیفون 5S در رنگ طلایی نیز عرضه نشود. حالا دیگر عکس های بدنه این مدل نیز لو رفته و شک را باید کنار گذاشت. البته معلوم نیست این رنگ برای تمام مدل ها خواهد بود یا فقط نسخه ۱۲۸ گیگابایتی که تحلیلگران به عرضه اش امیدوارند٬ بر سکوی قهرمانی قرار می گیرد.
 
کسی چه می داند٬ شاید سال بعد اپل از تجربه خوب ایسوس درس بگیرد و آیفون شرابی رنگ هم معرفی کند٬‌ این رنگ لااقل به ذنبوک با بدنه آلومینیومی اش حسابی می آید. 
 
دوربین بهبود یافته

دوربین آیفون یکی از محبوب ترین وسایل عکاسی بین مردم این روزگار است. اپل برگ تازه ای برای رو کردن دارد؟
 
حالا که دوربین گلکسی S4 (این رقیب مستقیم) باعث شده سایر محصولات عادی (لومیا ۱۰۲۰ قطعا عادی نیست) شرمگین شوند٬ وقت آن است که اپل هم خودی نشان دهد و جایگاه آن را به بازی بگیرد. بیشتر شایعات حکایت از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند.
 
گویا اپل برای شرایط کم نور نیز تدابیری اندیشیده و می شود به دوربین آیفون 5S امیدوار بود. یک لنز f/2.0 حداقل انتظار برای سریع تر شدن دوربین آیفون جدید است.
 
ان اف سی

ان اف سی نیازمند یک جهش بزرگ است و چه محصولی بهتر از آیفون برای فرستادن این تکنولوژی چشم به انتظار٬ به بالای ابرها؟
 
بی تعارف ان اف سی هنوز جایگاه درخوری پیدا نکرده٬ ولی کافی است محصولی که مثل نقل و نبات فروش می رود، یعنی آیفون٬ به آن مجهز شود تا میلیون ها نفر دیگر هم به خیل کاربرانش بپیوندند.
 
کم کم این فناوری دارد بین تولیدکنندگان تجهیزات جانبی محبوب می شود و شاید اپل هم بالاخره کوتاه بیاید و از آن استفاده کند.
 
نمایشگر ایگزو

هنوز هیچ چیز نشده همه منتظر یک آیفون با نمایشگر بزرگتر هستند٬ ولی قرار نیست امسال از راه برسد و باید حداقل یک سال دیگر صبر کنید٬ اپل این طور تغییرات را با صبر و حوصله انجام می دهد.
 
اما این به معنای خارج شدن نمایشگر از مرکز توجه نیست. تلفن هوشمند است و نمایشگرش. با توجه به اینکه گلایه ها از عمر باتری آیفون هرگز فرو گذاشته نشده٬ و از آن سو خبرهایی درباره بزرگ شدن باتری می شنویم٬‌ بعید نیست اپل برای کاهش مصرف باتری٬ بزرگترین عامل٬ یعنی پنل نمایشی را هم بهینه کند.
 
IGZO که یک فناوری متعلق به شارپ است مدت ها پیش آماده شده و شاید بالاخره جانشین IPS شود. مهمترین دستاورد ایگزو هم مصرف انرژی کمتر است که می تواند به شکل چشمگیری عمر باتری را بهبود دهد و این یکی٬ واقعا لازم است.
 
حسگر اثر انگشت
هیچ قطعه ای تا امروز ما را این همه دنبال خودش نکشانده. زیر دکمه هوم؟ روی نمایشگر؟ نمی دانیم٬‌ و باز هم نمی دانیم. فقط امیدواریم هر چه هست با آیفون ۵ اس معرفی شود٬‌ تحمل یک سال شایعات نوک انگشتی دیگر سخت است.

شاید وقتی معرفی شد همه فهمیدیم که آنقدرها هم سوگلی نبوده٬ ولی هر چه نباشد اپل بلد است چطور ویژگی های جدید را در بوق و کرنا کند. به هر حال از نظر تکنولوژیک٬ سنسور اثر انگشت جذابیت های خودش را دارد و می تواند برای یک سال هم که شده حواس ها را از نمایشگر کوچک آیفون پرت کند.
 
GPU چهار هسته ای با رم بیشتر

چیپ به کار رفته در آیفون ۵ پردازنده ۲ هسته ای با فرکانس متغییر تا حداکثر ۱.۳ گیگاهرتز دارد. اما طبق شنیده ها٬‌ تعداد هسته های پردازشی در آیفون ۵ اس هم ۲ تا خواهد بود و در عوض فرکانس به ۱.۵ گیگاهرتز افزایش می یابد.
 
اما شاید بهبود بزرگتر در بخش گرافیک چیپ باشد. جایی که PowerVR SGX544MP4 را خواهیم داشت که نه فقط بهتر از SGX 543MP3 آیفون ۵ است بلکه به جای ۳ هسته٬‌ از ۴ هسته برخوردار است.

این احتمال وجود دارد که رم دستگاه نیز به ۲ گیگابایت افزایش یابد تا به این شکل آیفون ۵ اس در جنبه سرگرمی٬ کاربران را حسابی ذوق کُش کند.

شما چه حدس هایی درباره آیفون 5S می زنید؟

 

نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:,| ساعت 21:17| توسط حسین رستمی زاده|

 

ساخت چراغ های هوشمند برای اتومبيل

چراغ های هوشمند خودرو,کاربرد چراغ های هوشمند اتومبیل


مهندسان درحال طراحی نوعی چراغ برای جلوی اتومبیلها هستند که می تواند باران را به چشم رانندگان غیرقابل مشاهده کند که این امر موجب نجات جان عده بسیاری در جاده ها می شود.
طراحان و مهندسان ابراز امیدواری کرده اند که این طراح بتواند تعداد تصادفات را با بهبود دید رانندگان در شرایط خطرناک جوی ارتقا دهد تا آنها بتوانند هنگام بارش باران دید بهتری داشته باشند.
این چراغها با فناوری بالا طوری برنامه ریزی شده اند که قطرات کوچک آب را تشخیص داده و نور آنها هنگام بارش کم می کنند.این امر بدان معناست که حواس راننده کمتر منحرف شده و می تواند بیشتر روی جاده تمرکز کند.این فناوری دید در باران شبیه یک پروژکتور عمل می کند.
درحال حاضر هنگام بارندگی شدید وقتی یک شعاع نور در جاده تاریک می تابد، قطرات باران به نوعی روشن و قابل مشاهده می شوند که می تواند حواس راننده را منحرف کند.
این فناوری جدید براساس فناوری دوربینهای دیجیتال ساخته شده است.

این نرم افزار می تواند پیش بینی کند که قطرات باران در چه قسمتی در میدان دید راننده فرو می ریزد و اشعه های نور از این چراغها که معمولا آنها را روشن تر جلوه می دهند برای کسری از ثانیه که غیرقابل مشاهده است خاموش می شوند.
این امر درخشندگی را کاهش داده و تنها پرتوهایی از نور را که بدون وقفه بین باران درحال بارش، برف و یا تگرگ می تابد را به چشم راننده می رساند.
جان تامکینز، مهندس فناوری در شرکت اینتل اظهار داشت حتی با وجودی که نور اندکی کم می شود، اما باران در منطقه ای که احتمال می رود موجب منحرف شدن حواس راننده شود، غیرقابل مشاهده می شود. وقتی که بازتاب باران محو می شود می توانید بدون مشاهده قطرات باران، جاده را واضح تر مشاهده کنید.
با استفاده از این فناوری که توسط شرکت اینتل و محققان دانشگاه کارنیج ملون در پیتزبورگ آمریکا ارائه شده، در بدترین طوفانها راننده ای که با سرعت 32 کیلومتر در ساعت حرکت می کند می تواند تا 70 درصد ارتقای دید خود را احساس خواهد کرد. این درحالی است که میزان دقت این سیستم در سرعتهای بالاتر کاهش می یابد.
محققان امیدوارند که این فناوری ظرف یک دهه در اتومبیلها به کار گرفته شود.

منبع:konjkav.com

نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,| ساعت 19:20| توسط حسین رستمی زاده|

جستجوی محاوره ای گوگل با کروم 27 به کامپیوترها آمد

googles-conversational-search.jpg

بعد با صحبت به زبان انگلیسی، جستجو شروع می شود. شما می توانید با پرسیدن سوالات یا گفتن عبارت ها به جستجو بپردازید، بخش جالب کار اینجا است که این سرویس، سوالات را هم به خاطر می سپارد و مثلا بعد از پرسیدن اینکه "نام مدیر عامل گوگل چیست؟" و شنیدن پاسخ، می توانید بپرسید "چند سال دارد؟" و گوگل به طور خودکار متوجه می شود که منظور شما لری پیج است.

در این سیستم، فقط بخش پرسش به صورت صوتی نیست بلکه جواب ها نیز، هم به صورت صوتی و هم نوشتاری برای شما ارائه می شوند.

نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,| ساعت 18:58| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

کره زمین در طول زمان تغییرات زیادی داشته و حضور انسان هم سبب شده که تغییرات ویژه ای روی این سیاره به وجود بیاید. حالا شرکت گوگل با همکاری ناسا و مجله تایم تصاویر ماهواره ای از زمین را طی ربع قرن گذشته کنار هم گذاشته و حاصل آن پروژه ای فوق العاده شده که هر کسی می تواند تغییرات زمین را طی این مدت مشاهده کند.



نام

پروژه Timelapse

است. می توانید با مراجعه به آن هر نقطه از زمین را انتخاب نموده و تصاویر ماهواره ای آن را از سال ۱۹۸۴ تا به حال ببینید.



Lake Urmia Drying Up.gif

خشک شدن دریاچه ارومیه از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲


گوگل می گوید این گویا ترین تصویر از تغییرات کره زمین است که تا به حال در دسترس بشر قرار گرفته است. آنها برای تکمیل این پروژه میلیون تصویر ماهواره ای را کنار هم قرار داده اند.



کافی است به

صفحه گذشت زمان تایم

مراجعه کنید. روی شهرتان زوم کنید و تغییرات آن را طی ۲۸ سال گذشته ببینید. این پروژه از طریق

بخشی ویژه در گوگل هم در دسترس

شما است.



Las Vegas Urban Growth.gif

رشد منطقه شهری لاس وگاس


Dubai Coastal Expansion.gif

رشد خط ساحلی دبی


Brazilian Amazon Deforestation.gif

نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:26| توسط حسین رستمی زاده|


 
معمولا پرنده های کنترل شونده از راه دور، به خاطر نجات جان انسان ها تشویق نمی شوند. بر عکس همه آنها را در نقش ربات های قاتل به یاد می آورند. اما پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا گزارش می دهد که پهپادهای شخصی این یگان، توانسته اند به شناسایی یک قربانی تصادفات جاده ای کمک کرده و باعث نجات جان او شوند.

درست بعد از نیمه شب پنج شنبه ای که گذشت، یگان سواره نظام ساسکاتون تماسی اضطراری درباره خوردوریی که در حاشیه یکی از بزرگراه های خلوت سرنگون شده بود دریافت کرد، ولی تیم امداد که به محل رسید، نتوانست قربانی را به روش های مرسوم پیدا کند.

آنها سپس تا شعاع 200 متری را جستجو کردند ولی فایده ای نداشت. سپس جستجو را به شعاع 1000 متری وسعت دادند ولی حتی هلی کوپتر مجهز به دوبین دید در شب هم نتوانست کسی را پیدا کند.

سر انجام پلیس سواره نظام از یک پهپاد کوچک پلیس کانادا استفاده کرد، Dragan Flyer مدل X4-ES که به دوربین مادون قرمز مجهز بود. همزمان پس از دو ساعت از تصادف، پلیس تماس تلفی از خود مصدوم دریافت کرد و سپس با استفاده از مختصات نسبی GPS و چشم های ماون قرمز پرنده کوچک، محل دقیق او را شناسایی کرد.

تیم جستجو فرد مصدوم را در کنار یک درخت زیر تلی از برف یافتند. او تقریبا از هوش رفته بود و باید به سرعت به بیمارستان می رسید. پلیس کانادا می گوید شناسایی موقعیت این فرد خوش بخت، بدون پهپاد و دوربین مادون قرمز، تا دمیدن آفتاب امکان پذیر نبود.

 


نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:22| توسط حسین رستمی زاده|

جسد یک موجود فضایی در سیبری+تصاویر
ماه گذشته روستائیان شوکه شده اظهار داشتند که یک شیء نورانی ناشناخته به رنگهای صورتی و آبی را دیده اند که در نزدیکی دهکده تصادف کرده است. این گزارش عجیب موجب شد که وزارت بحران روسیه گروهی را برای بررسی و تجسس به منطقه بفرستد.
فیلمی که به تازگی از جسد یک بیگانه فضایی در سیبری در شبکه منتشر شده است کاربران وب را به شدت شگفت زده کرده است.

  این فیلم شگفت انگیز را یک گروه روسی بر روی سایت یو تیوب گذاشته اند. این گروه مدعی شده اند این موجود کوچکی که در ته یک گودال کم عمق در سیبری پیدا شده جسد یک بیگانه فضایی است. به گفته این گروه، پس از اینکه ماه گذشته سقوط یک "یوفو" در منطقه "ایرکوتسک" واقع در شمال سیبری گزارش شد، آنها به محل رفته اند و این بدن بی جان بیگانه فضایی را کشف کرده اند.

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 1:17| توسط حسین رستمی زاده|

کشف عجیب یک بشقاب پرنده در دریای بالتیک

   

کشف شیئی شبیه به یک بشقاب پرنده در قعر دریای بالتیک، سبب بروز شگفتی و سردرگمی بسیاری از دانشمندان شده است. یک گروه تحقیقاتی سوئدی که برای بررسی این شیء به اعماق اقیانوس رفته بود، به جای یافتن پاسخ، با پرسش‌های بیشتری روبه‌رو شده است.

 

کشف شیئی شبیه به یک بشقاب پرنده در قعر دریای بالتیک، سبب بروز شگفتی و سردرگمی بسیاری از دانشمندان شده است. یک گروه تحقیقاتی سوئدی که برای بررسی این شیء به اعماق اقیانوس رفته بود، به جای یافتن پاسخ، با پرسش‌های بیشتری روبه‌رو شده است.

::ادامه مطلب::
نوشته شده در دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 13:33| توسط حسین رستمی زاده|

[تصویر:  drinking_water_in_space.gif]

نوشته شده در جمعه 5 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:2| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

اگر لاغري يا تناسب اندام، دغدغه شما هم هست و براي رسيدن به آن تحقيق كرده باشيد، حتما با روش‌هاي مختلفي در اين زمينه آشنا شده‌ايد يا حتي ممكن است دوستان يا اقوامتان به شما راه‌هايي را كه خودشان امتحان كرده‌اند، توصيه كنند. برخي براي لاغرشدن دنبال راه‌هاي بي‌زحمت يا ميانبر مثل قرص‌ها و كمربند‌هاي لاغري يا رژيم‌هاي سخت و غيراصولي مي‌روند.اين مساله بخصوص در ميان دخترهاي نوجوان و جوان كه به زيبايي و ظاهر خود توجه زيادي مي‌كنند و در رقابت سختي با همسالان خود هستند، بسيار شايع است كه به هيچ وجه علمي نيست و ما اصلا اين روش‌ها را توصيه نمي‌كنيم زيرا آمارها نشان مي‌دهد استفاده از اين روش‌ها گاهي توانسته چنان عوارضي برجاي بگذارد كه متاسفانه هرگز قابل جبران نيست، اما در مقابل اين افراد، عده‌اي هستند كه از روش‌هاي اصولي و مورد تاييد متخصصان براي خلاصي از چربي‌هاي زائد بهره مي‌برند كه البته همه ما مي‌دانيم بهترين و بي‌عارضه‌ترين روش براي حذف چربي‌هاي زائد و رسيدن به تناسب اندام و از همه مهم‌تر ارتقاي سلامت، ورزش و رژيم غذايي مناسب زير نظر پزشك متخصص است.

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در جمعه 5 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 15:50| توسط حسین رستمی زاده|

ابداع چسب زخمی برای قلبهای شکسته

ابداع چسب زخمی برای قلبهای شکسته!

 

این ابزار جدید توسط محققان دانشگاه براون ابداع شده و به گفته آنها انسان تا 10 الی 15 سال دیگر نخواهد توانست از این ابزار...

 

مهر: در یک حمله قلبی برخی از بخشهای ماهیچه قلب از بین می روند و این پدیده می تواند خطر بروز حملات بعدی را افزایش دهد.

این برچسب سیاه و 2.5 سانتیمتری که ضخامت آن به اندازه یک تار موی انسان است از کربن ساخته شده و به گونه ای طراحی شده تا به منطقه ای که ماهیچه های آن از بین رفته اند چسبیده و منجر به رشد دوباره سلولهای سالم و احیای ماهیچه های مرده شود.

این برچسب هنوز بر روی نمونه های زنده آزمایش نشده اما محققان امیدوارند این شیوه نه تنها بتواند در ترمیم عواقب حملات قلبی کمک کند بلکه بتواند برای کمک به افرادی که برای سالها به اختلالات ناشی از حملات قلبی دچار شده اند، کمک کند. این آسیبها فرد را دچار تنگی نفس و خستگی مفرط کرده و انجام کارهای روزمره از قبیل انجام کارهای خانه و یا لباس پوشیدن را برای فرد دشوار می کند.
 
بر اساس گزارش تلگراف، این ابزار جدید توسط محققان دانشگاه براون ابداع شده و به گفته آنها انسان تا 10 الی 15 سال دیگر نخواهد توانست از این ابزار برای ترمیم آسیبهای قلبی استفاده کند.
نوشته شده در پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 19:1| توسط حسین رستمی زاده|

برش در امتداد خط مستقیم

 

مهندسی واقعی توسط یک حشره (<a href="http://tehrankids.com" >عکس</a>)


::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:57| توسط حسین رستمی زاده|

رونمایی از یک کاغذ الکترونیک انعطاف پذیر رنگی

یک شرکت ژاپنی تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی، کاغذ الکترونیک انعطاف پذیر جدیدی را معرفی کرد که رنگی بوده و اندازه آن 13.3 اینچ است

 

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت سونی در نمایشگاه SID 2011، گردهمایی بزرگ تولیدکنندگان نمایشگرها در لس آنجلس از نمونه آزمایشی کاغذ الکترونیک رنگی انعطاف پذیر 13.3 اینچی رونمایی کرد

 

وضوح تصویر این کاغذ الکترونیک هزار و 600 در هزار و 200 پیکسل و کنتراست آن 100 هزار به یک است

 

رونمایی از یک کاغذ الکترونیک انعطاف پذیر رنگی

 

قطر این نمایشگر انعطاف پذیر 150 میکرون (0.15 میلیمتر) و وزن آن تنها 20 گرم است. e-paper سونی برپایه یک زیرلایه پلاستیکی TFT  است که به یک کاغذ و جوهر الکترونیک با پیکسلهای قرمز، سبز و آبی و زیرپیکسل زمینه سفید متصل شده و 13 درصد از فضای رنگی آن را می پوشاند. بازتاب این صفحه حدود 10 درصد است

 

براساس گزارش تام هاردور گاید، هنوز زمان عرضه تجاری این محصول اعلام نشده است، اما احتمال می رود که تا ورود این محصول به بازار چندسال زمان نیاز باشد.

نوشته شده در پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:53| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

حمله قلبی در هنگام رانندگی اتفاق نادری نیست و برای برخی افراد در جاده و خیابان رخ می دهد. در چنین مواقعی به خصوص اگر فرد در جاده پشت فرمان سکته بکند، جان خودش و افرادی که در اتوموبیل های نزدیک هستند به خاطر احتمال تصادف به شدت در خطر می افتد. ‏ ‏ حالا شرکت خودرو سازی فورد یک راه حل مناسب برای این مشکل پیدا کرده است. روی این صندلی راننده ۶ عدد سنسور مخصوص تعبیه شده که قادر است وضعیت قلب راننده را درست مانند یک دستگاه ‏ نوارقلب (الکتروکاردیوگراف) ‏ تحت نظر بگیرد. جالب اینجا است که این سنسورها به گونه هستند که نیاز به تماس مستقیم با بدن راننده ندارند و از روی لباس هم کار خودشان را به خوبی انجام می دهند. ‏ ‏ علاوه بر این، فورد آنها را به گونه ای تعبیه کرده که برای افراد با سایز و قد متفاوت کاملا مناسب هستند و نیازی به جابجایی آنها برای افراد مختلف نیست. ‏ ‏ در صورتی که راننده هنگام رانندگی دچار حمله قلبی بشود صندلی فورا متوجه شده و اطلاعات را به سیستم ایمنی خودرو منتقل می کند تا اتومبیل را به گونه ای ایمن و بدون تصادم با دیگر خودرو ها متوقف بکند. ‏ ‏ فورد این طرح را فعلا به صورت آزمایشی آغاز کرده اما اعلام کرده که سیستم جدید در همین مرحله هم بسیار خوب و با دقت عمل کرده. به گونه ای که در ۹۵ درصد تست های انجام شده با موفقیت عمل کرده است.

 

نوشته شده در پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:50| توسط حسین رستمی زاده|

________________________________________________________________________________

 

تصویری که مشاهده می فرمایید مربوط به پروانه ای می باشد که به جرات میتوان گفت پدیده ای اعجاب انگیز است که دانشمندان را شگفت زده کرده است.
این پروانه ی عجیب که اخیرا در امریکا پیدا شده است که دو جنسیتی است و هم نر و هم ماده است . با توجه به تصویر منتشر شده به راحتی میتوان دریافت که این پروانه زیبا دارای یک بال صورتی و یک بال آبی است و همین اثبات میکند که این حشره هردو جنسیت نر و ماده را داراست.

 

 

 

این حشره شگفت انگیز یک مورد نایاب است و بال صورتی وی مربوط به بخش مردانه او بال آبی با لکه سفید مربوط به بخش زنانه وی است.
جالب است بدانید در عالم حشرات احتمال وقوع چنین پدیده ای تنها ۰٫۰۱ درصد است و همین امر نادر بودن این پدیده را تایید میکند.

نوشته شده در پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 10:33| توسط حسین رستمی زاده|

 

خانه های ژاپنی با کیسه هوا در برابر زمین لرزه حفاظت می شوند


زلزله و سونامی سال گذشته در ژاپن ويرانی های زيادی را به بار آورد. اما به محض فرو کش کردن بحران، ساخت و ساز دوباره در کشور شروع شد. و در آنها دوباره تدابير امنیتی بيشتری در طراحی ها در نظر گرفته شده تا در صورت وقوع حادثه ای مشابه خسارت ها به حداقل ممکن برسد. شما هر چقدر هم خانه تان را محکم بسازید باز هم در مقابل زلزله های بسیار شدید ممکن است مقاومت لازم را در اختیار نداشته باشید. اما نظرتان چیست هنگام زلزله خانه شما روی یک بالشتک هوا قرار بگیرد تا ضربه های زلزله به آن منتقل نشود؟

 

یک شرکت ساختمانی به نام Air Danshin System با ارائه یک ايده تصمیم دارد خانه ها را در زمان زلزله از لرزش های پی در پی حفاظت کند. در این ايده قرار است به محض وقوع اولين لرزه، در کمتر از یک ثانيه، يک سنسور فعال شود.

 

با فعال شدن اين سنسور يک کمپرسور بزرگ هوا راه اندازی می شود و هوا را با سرعت به داخل کيسه بزرگی که در فونداسیون خانه جاسازی شده می دمد. دقيقا چیزی شبيه به اير بگ(کیسه های هوا) در داخل خودرو که سرنشين را در برابر ضربه حفاظت می کند.

 

با پر شدن آن از هوا، خانه بر روی يک کیسه هوای 3 سانتيمتری معلق شده و از تخريب و لرزش های پی در پی دیگر حفاظت می شود. به محض آنکه زلزله تمام شد، می توان به کمک یک شير یا سوپاپ که در داخل منزل تعبیه شده هوا را از کيسه خارج کرد و خانه را به وضعیت قبلی خود باز گرداند.

 

فعلا این سيستم در 88 منزل در مناطق مختلف ژاپن راه اندازی شده و قرار است از اين ایده در طراحی ساختمان های بزرگ دولتی در ابعاد و طبقات مختلف نيز استفاده شود.

 

نوشته شده در چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 21:32| توسط حسین رستمی زاده|



این فقط یک ایده است و نباید منتظر دکل های برق فشار قوی با طرح گوزن باشیم. اما طرح زیبایی است که سبب می شود دلمان بخواهد یکی از این دکل ها را در واقعیت هم ببینیم.

نوشته شده در چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 21:29| توسط حسین رستمی زاده|

چرا بیشتر فرمان برهای صوتی زن هستند؟

تا به حال فکر کرده اید چه سری هست که وقتی از gps ماشینتان استفاده می کنید یک خانم راهنمای شماست، یا چرا مثلا در سمند، یک خانم مسولیت هشدار دادن به شما را بر عهده دارد، چرا در مترجم گوگل تلفظ صدای لغات توسط یک خانم بیان می شود یا چرا اپلیکیشن سیری آیفون یک بانو مهربان هست نه یک مرد مهربان؟

چرا بیشتر فرمان برهای صوتی زن هستند؟ - www.taknaz.ir


::ادامه مطلب::
نوشته شده در سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 11:25| توسط حسین رستمی زاده|

آیا این تصاویر واقعی است؟

بر اساس اعلام نشنال جئوگرافیک، این تصاویر در سال 2002 توسط یک هنرمند کانادایی کلاژ شده


::ادامه مطلب::
نوشته شده در سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 10:42| توسط حسین رستمی زاده|

عکس هایی از هیولاهایی وحشتناک در اعماق تاریك دریاها ! www.taknaz.ir

عکس هایی از هیولاهایی وحشتناک در اعماق تاریك دریاها ! www.taknaz.ir

هیولاهای اعماق دریا كه در دل تاریكی مطلق عمق اقیانوس زندگی می‌كنند، با ظاهر ترسناك بیشتر به موجودات فرازمینی شباهت دارند.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 10:40| توسط حسین رستمی زاده|

تولد یک جزیره

این بخش در شمال دریای سرخ تا همین اواخر ماه گذشته شفاف و صاف بود، اما بعد تقریبا یک شبه جزیره‌ای جدید در میان آن پدیدار شد.


Red Sea

 اواخر ماه گذشته در این بخش در شمال دریای سرخ شفاف و صاف بود، اما بعد تقریبا یک شبه جزیره‌ای جدید از میان آن پدیدار شد.
توده دودی که بر فراز این جزیره نوزاد دیده می‌شود، ناشی از فوران آتشفشانی است.

ماهیگیران ساحل یمن شاهد مواد فوران ماده مذاب تا ارتفاع 30 متری در 19 دسامبر 2011 بودند؛ در 23 دسامبر یک تکه جدید خشکی بر سطح آب ظاهر شده بود.

توده دودی که در این عکس گرفته شده بوسیله ماهواره "مشاهده‌گر- یک کره زمین" ناسا گرفته شده است احتمالی ترکیبی از خاکستر آتشفشانی و بخار آب است.

این جزیره جدید بخشی از گروه جزایر زبیر است، خطی از جزایر که از یک آتشفشان زیرآبی در دریای سرخ منشا گرفته‌اند. در این ناحیه، ناحیه گسلش دریای سرخ، صفحات تکتونیکی آفریقایی و عربی به آهستگی از هم جدا می‌‌شوند و به طور مرتب قشر اقیانوسی جدید تشکیل می‌شود.

نوشته شده در دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 16:43| توسط حسین رستمی زاده|

کشف راز موهای بلوند ساکنان جزایر سلیمان + تصاویر

ساکنان جزایر سلیمان در شرق پاپوآ گینه نو مردمانی با پوست تیره هستند، اما موی بلوند آنها طی دهه‌ها تعجب و شگفتی دانشمندان را برانگیخته بود که در نهایت دانشمندان با انجام آزمایشهای ژنتیک این معما را حل کردند.

به گزارش سه نسل، یک آزمایش ژنتیک نشان می دهد که ساکنان جزایر سلیمان دارای ژنهای بومی هستند که به آنها موی بلوند می دهد و این ژن با ژنی که اروپائیان در اثر آن موی بلوند دارند متفاوت است.

جمع آوری اطلاعات از سال 2009 برای شان میلس به عنوان یک ژن شناس و دکتر نیکولاس تیمپسون بسیار دشوار بود چرا که قسمت اعظم جزایر سلیمان توسعه نیافته است، در بخشهایی از این جزایر هیچ جاده، برق یا تلفنی وجود ندارد.

از نظر جهانی داشتن موی بلوند مسئله نادری است که تنها فراوانی قابل توجه آن تنها در اروپای شمالی و اقیانوسیه از جمله جزایر سلیمان و همسایگان آن مشاهده می شود.

کشف راز موهای بلوند ساکنان جزایر سلیمان + تصاویر

فراوانی این ژن بین 5 تا 10 درصد ساکنان سراسر جزایر سلیمان است


::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:21| توسط حسین رستمی زاده|

خودروهايي كه در سكوت شتاب مي‌گيرند

چاپ فرستادن به ایمیل

خودروهايي كه با سرعت زياد، اما در سكوت كامل به شما نزديك مي‌شوند و سريع از مقابل چشمان‌تان مي‌گذرند، آن حال و هواي قديم را ندارد، اما واقعيتي است اجتناب‌ناپذير كه دنياي آينده را رقم مي‌زند.‌

در شش سال گذشته، شركت مانستر تاجيما ‌(Monster Tajima) مسابقات‌ رالي پرچالش و باشكوهي را با خودروهاي مسابقه‌اي كمپاني سوزوكي تجربه كرده است.

حالا اين شركت يك خودروي مسابقه كاملا الكتريكي رابراي مسابقات پايكزپيك 2012 آماده كرده است.

مسابقات پايكزپيك، محلي براي عرض‌اندام انواع خودروهاي الكتريكي مسابقه‌اي است و قرار است محلي باشد براي عرض‌اندام كساني كه به ساخت خودروهاي آينده اشتغال دارند.

در سال 1990، شركت خودروسازي پژويك فيلم پنج دقيقه‌اي را ازمسابقه رالي تهيه كرد، در اين فيلم راننده فنلاندي اري واتانن (Ari Vatanen) به سرعت جاده‌هاي كوهستاني سنگفرش نشده خطرناكي را مي‌پيمود كه كنترل خودرو از دستش خارج شد. وي بعد از چند بار غلتيدن به دره سقوط مي‌كند.

‌با گذشت 22 سال از آن حادثه، حالا ديگر مسيرهاي كوهستاني سنگفرش شده‌اند و براي ايمني و حفظ جان رانندگان رالي، نرده‌هايي در لبه خارجي هر كدام از پيچ‌هاي تند نصب شده است. در پاييز سال گذشته جاده پايكزپيك به‌طور‌كامل آسفالت شد.

تاجيما رييس و مديرعامل شركت سوزوكي اسپورت (شركت توليدكننده قطعات خودروي مسابقه در حال حاضر مانستر اسپورت ناميده مي‌شود) در سال 1993 براي اولين‌بار در مـسابقات رالي پايكزپيك شاهد برنده شدن خودروي شركت خود بود.

از سال 2006 به بعد شركت مانستر هر سال به صورت پي‌در‌پي در مقام نخست قرار داشت. اما حالا تاجيما با يك چالش بزرگ دست و پنجه نرم مي‌كند.

امسال، مانستر براي شركت دادن خودروهاي كورسي الكتريكي در مسابقات رالي پايكزپيك با گروه APEV (انجمني براي ارتقا‌‌ و تبليغ خودروهاي الكتريكي) همكاري مي‌كند.

در سال 2011، ايكوئوهاناوا (IkuoHanava) با يك خــودروي الكتريكي در مسابقات رالي با زمان " 01 :'20 : 12 برنده شد كه سريع‌تر از مسابقه 2010 بود و نشان مي‌دهد كه چگونه خودروهاي الكتريكي به سرعت در حال بهتر شدن هستند.

مسابقاتي مانند پايكزپيك با مسير 20 كيلومتري پرچالشي كه دارد فرصت ايده‌آلي را براي آزمايش خودروهاي كورسي الكتريكي فراهم مي‌كند.

نوشته شده در چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 23:23| توسط حسین رستمی زاده|


یك اتفاق بسیار ساده باعث شد تا چندی پیش بزرگ‌ترین مجموعه مومیایی‌هایی عصر جدید كشف شوند. این اتفاق در حالی افتاد كه دخمه صومعه سیسیل ایتالیا گشوده شد و بازدیدكنندگان از این دخمه، نزدیك به 8 هزار جسد مومیایی شده در حالی كه با میخ‌های درشت به دیوار آویخته شده بودند را كشف كردند.
باستان‌شناسان در بدو ورود با اتاقی روبه‌رو شدند كه پر بود از اسكلت‌های بی‌شمار انسان‌هایی كه كنار هم ایستاده بودند و نكته قابل توجه آن بود كه تمامی مومیایی‌ها بر اساس شغلی كه داشتند كنار هم قرار گرفته بودند. آنها در بدو ورود با اتاقی مربوط به دكترها، اتاقی مربوط به زنان، اتاقی مربوط به دخترهای ازدواج نكرده و البته اتاقی نیز مخصوص كودكان روبه‌رو شدند.
باستان‌شناسان پی‌بردند این اجساد كه به طور طبیعی مومیایی شده‌اند مربوط به مراسمی مذهبی هستند كه در نوع خود بی‌نظیر است .

دخمه سیسیل

 

برای مشاهده ادامه خبرهای ترسناک بالا بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.

دخمه سیسیل

برای مشاهده ادامه خبرهای ترسناک بالا بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.
 

::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:34| توسط حسین رستمی زاده|

قایق بر<a href="http://tehrankids.com" >عکس</a> شما را به زیر دریا می برد

 

تماشای دنیای درون آب از فاصله نزدیک، کاری است که لذت اش با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. البته غواصی نیاز به صرف وقت و آموزش دارد و دست هر کسی هم به زیردریایی نمی رسد. قایق های تفریحی کف شیشه ای تا حدی راضی کننده اند اما واقعا حس درون آب بودن را ندارید. ‏


::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 1:10| توسط حسین رستمی زاده|

ایر باس: ارائه طرح هواپیمایی با بدنه شفاف

 

شرکت هواپیمایی اير باس قصد دارد تا با ارائه طرح جديد هواپیمای خود، سفری به یاد ماندنی و متفاوت تر برای مسافرانش در آينده به ارمغان بیاورد.

 


در این طرح جدید قرار است ایرباس تکنولوژی خود را در زمينه راحتی و سلامت مسافران و استفاده از مناظر طبيعی در حين پرواز متمرکز کند.

 



::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 1:6| توسط حسین رستمی زاده|

عينكي براي صدها هزار نابينا در جهان

عينكهاي بيونيك به زودي به كمك صدها هزار نابينا در جهان آمده و آنها را قادر به «ديدن» خواهد كرد.

محققان دانشگاه آكسفورد در حال ساخت يك عينك هوشمند هستند كه از دوربينهاي ريز و يك رايانه جيبي براي آگاه‌سازي كاربر از اجسام و افراد پيش رو استفاده مي‌كند.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 1:5| توسط حسین رستمی زاده|

شدت فشار هنگام دست دادن نشانه چیست؟!

 

 

دانشمندان انگلیسی می‌گویند که شدت فشار دست شما در هنگام دست دادن می‌تواند نشانگر طول عمرتان باشد.
در این مطالعه دانشمندان ارتباط تعادل افراد، قدرت دست آنها و توانائیشان در برخاستن از صندلی را با خطر مرگ زودهنگام بررسی کردند. به گزارش نشریه پزشکی بریتانیا، کسانی که این اقدامات را بهتر انجام داده‌اند عمر بیشتری داشته‌اند.

::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 14:9| توسط حسین رستمی زاده|

رازهای شگفت انگیز <a href="http://tehrankids.com" >طبیعت</a> در قرآن

 

 

همواره به بشر گفته شده است که در زمین گردش کنند و بر آنچه در آن خلق شده است بنگرند و بیندیشند.دراین مطلب به بررسی بخش هایی از اعجاز قران در طبیعت شامل ترجمه آیات قران در باره هر پدیده طبیعی به همراه توضیحات علم و یافته های علمی بشر در آن رابطه پرداخته شده است.
::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 14:4| توسط حسین رستمی زاده|

اسب عجیبی که مسائل ریاضی را حل می کند + عکس

” لوکاس” نام اسبی ۱۹ ساله است که با توانایی های شگفت انگیز خود در زمینه شمردن و ریاضی همگان را شگفت زده کرده و حتی صاحب رکورد جهانی گینس شده است.

به گزارش سه نسل به نقل از باشگاه خبرنگاران ، “کارن مرداک ” صاحب این اسب که ۱۰ سال پیش این اسب را خریده است می گوید: لوکاس از ابتدا نشان داد که بسیار باهوش تر از سایر اسبها است و به نظر می رسید که اشتیاقی برای آموختن دارد.

اسب عجیبی که مسائل ریاضی را حل می کند + عکس

 من از ابتدا با دستورات ساده شروع کردم. با او می گفتم که : به چپ و یا به راست برو و این اسب این دستورات را اجرا می کرد. زمانی که به او می گفتم بنشین ، می نشست. سپس من با درست کردن اشکال و اعداد به او یاد دادم که چگونه اشیاء و اعداد مختلف را تشخیص دهد. این اسب رکوردار جهانی در زمینه تشخیص بیشترین عدد توسط یک اسب است.

این حیوان می تواند تا ۱۹ عدد را تشخیص داده و مشخص کند. خانم مرداک که با شوهر و دختر خود در کالیفرنیا زندگی می کند اعتقاد دارد که عشق و علاقه ای که بین این خانواده و لوکاس وجود دارد از جمله مهمترین دلایل این رابطه گرم و همچنین یادگیری عالی اسب است.

نوشته شده در سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|


عجیب‌ترین خیابان‌های جهان

طولانی‌ترین خیابان جهان در کجا واقعه شده است؟ و یا این که عریض‌ترین خیابان جهان در کجا کجاست؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

به گزارش سه نسل به نقل از باشگاه خبرنگاران، خیابان ها، جاده ها و راه های عبوری از سالهای بسیار دور محل گذر انسانها و حیوانات و وسایل نقلیه بوده است. در هر شهر و روستا تعداد زیادی خیابان و راه های عبوری وجود دارد که هر روزه میلیون ها نفر از طریق آنها عبور و مرور می کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با " ترین" ها در دنیا خیابان ها آشنا کنیم.

کوتاه‌ترین خیابان جهان

خیابان ابنزر پلیس در کیتنس اسکاتلند عنوان کوتاه ترین خیابان جهان را در کتاب رکورد های گینس از آن خود کرده است. طول این خیابان تنها 2.06 متر است و تنها یک آدرس در آن وجود دارد که متعلق به درب هتل مَکِیز است که در سال 1883 ساخته شده. به صاحب این هتل گفته شده بود که بر روی کوتاه ترین جهت ساختمان اسمی نوشته شود. نهایتاً در سال 1887 رسماً به نام خیابان خوانده شد.

قدیمی‌ترین مسیر حرکت در جهان

جاده ای در جنوب غربی شهر قاهره ، پایتخت مصر وجود دارد که با قدمت 4600 سال همچنان قدیمی ترین جاده جهان است. این جاده به طول نزدیک به 15 کیلومتر و پهنای 1.5 متر از گذشته های بسیار دور برای حمل نقل افراد و کالا در کناره رود نیل مورد استفاده قرار می گرفته است.

طولانی‌ترین بزرگراه جهان

این بزرگراه به طول 48 هزار کیلومتر در قاره آمریکا از درون قلمرو 15 کشور مختلف عبور می کند و بخشهای زیادی از آمریکای لاتین را به آمریکای شمالی وصل می کند. این جاده از کشورهایی مثل : کانادا ، آمریکا ، مکزیک ، پرو و السالوادور می گذرد.

عجیب‌ترین خیابان در انگلستان

بسیاری از شما مطمئنا از قوانین متفاوت رانندگی در کشور انگلستان مطلع هستند. در این کشور اتومبیل ها بایستی در سمت چپ رانندگی کنند که البته بر خلاف اکثر کشورهای جهان است. اما خیابان "Savoy Court " تنها خیابان در این کشور است که اتومبیل ها بایتسی در سمت راست برانند. دلیل این مسئله یک سنت قدیمی است که در گذشته رانندگان سمت راست خیابان اتومبیل خود را متوقف کرده و پس از رسیدن به مقصد و بدون نیاز به پیاده شدن از تاکسی می توانستند درب تاکسی را برای مسافر خود باز کنند.

باریک‌ترین خیابان جهان

در شهر " روتلینگن" در ایالت " بادن – ورتمبرگ" در کشور آلمان خیابانی به نام " Spreuerhofstraße " وجود دارد که عنوان باریک ترین خیابان جهان را یدک می کشد.این خیابان در سال 1727 میلادی و در جریان بازسازی شهر پس از آتش سوزی سال 1726 که به نابودی بخش بزرگی از شهر منجر شد ساخته شد. این خیابان در باریکترین نقطه 31 سانتی متر و در عریض ترین نقطه پهنایی در حدود 50 سانتی متر دارد.

عریض‌ترین خیابان جهان

خیابان 9 جولای در شهر بوینس آیرس ، پایتخت کشور آرژانتین با عرضی در حدود 110 متر به عنوان عریض ترین خیابان جهان شناخته می شود. این خیابان دو طرفه در هر سمت خود دارای 6 باند است و بسیاری از نقاط دیدنی این شهر در کناره این خیابان قرار دارد. سفارت قدیمی فرانسه در آرژانیتن و مجسمه هرم سنگی از جمله نماهای زیبایی هستند که در این خیابان قرار دارند.

شیب‌دارترین خیابان جهان

خیابان بالدوین در کشور نیوزلند در حال حاضر شیب دار ترین خیابان جهان است. این خیابان که در شهر داوندین ساخته شده است دارای شیبی در حدود 35 درصد است و در زمانی که از بالا به پایین آن نگاه می کنید می توانید به شیب بالای آن پی ببرید. این پل دارای طول 162 متر و ارتفاع 47.2 متر است. برای پوشش روی این خیابان از بتن برای ترکیب شدن با آسفالت استفاده شده است تا پس از کشیده شدن بر روی زمین به ماندگاری ترکیبات آسفالت کمک کند.

نوشته شده در سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|

تصاوير خارق‌ العاده از تولد یک پروانه!

يك عكاس خوش ذوق هلندي با صرف وقت بسيار موفق به ثبت تصاويري از تولد يك پروانه و تلاش آن براي خلاصي از پيله خود شده است.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا ، جيمي هافمن، يكي از علاقه‌مندان به حيات‌وحش كه هنرمند قابلي نيز هست، براي مشاهده اين لحظه به پرورش يك كرم ابريشم Foxy Emperor پرداخته و منتظر زمان پيله‌سازي آن شد.

هافمن سپس در زمان آماده شدن اين پروانه براي خروج از پناهگاه خود، به ثبت تصوير از آن پرداخته و يك توالي زيبا را از تلاش اين موجود ايجاد كرد.

اين پروانه از طول بال پنج سانتيمتري برخوردار بوده و در آفريقا و مديترانه زندگي مي‌كند.

كرم اين پروانه معمولا در درختان توت‌فرنگي خانه مي كنند.

كرم ابريشم در مرحله ابتدايي پس از رشد كافي از يك پايه ابريشم براي بستن خود به يك برگ يا يك شاخه كوچك استفاده مي‌كند. پوست كرم ابريشم بلند شده و در زير اين پوست قديمي يك پوسته سخت موسوم به پيله ايجاد مي‌شود.

در مرحله بعدي، پس از 12 ساعت اين شفيره به درزگيري شكافها پرداخته كه در بسياري از پروانه‌ها به رنگ طلايي متاليك است.

در زمان آمادگي پروانه براي خروج، پس از 23.5 ساعت از پيله خارج مي‌شود.
 

تصاوير خارق‌ العاده از تولد یک پروانه!

تصاوير خارق‌ العاده از تولد یک پروانه!

تصاوير خارق‌ العاده از تولد یک پروانه!

تصاوير خارق‌ العاده از تولد یک پروانه!
نوشته شده در سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:1| توسط حسین رستمی زاده|

11 نکته جالب درباره خواب های شبانه

11 نکته جالب درباره خواب های شبانه
رویاها و خواب های شبانه از دیرباز مورد توجه بشر بوده و پادشاهان همواره مفسرانی را برای تعبیر خواب هایشان داشته اند، اما حقایق جالبی در مورد رویاها وجود دارد كه دانستن آنها خالی از لطف نیست. برخی افراد فقط خواب های سیاه و سفید می بینند.
در حالیكه ۷۰% مردم خواب های رنگی می بینند، ۳۰% باقیمانده خواب هایشان را در فضایی كاملا سیاه و سفید می بینند. البته رنگی یا سیاه و سفید بودن این خوابها ربطی به نوع خواب افراد ندارد و خواب های معمولی مانند دیر رسیدن به امتحان، دیدن مرگ فردی كه در زندگی واقعی زنده است و سایر خواب هایی از این دست، برای هر دو دسته این افراد است.

_ بسیاری از دانشمندان ابتدا اختراع خود را در رویا دیده اند
اگرچه ما حدود ۹۰% خواب هایمان را فراموش می كنیم، اما بسیاری از دانشمندان بنام و مشهور، كشفیات خود را در رویاهایشان دیده و به محض بیدار شدن، آنها را یادداشت كرده اند. از آن جمله می توان به نیوتن، گراهام بل و حتی بسیاری از شاعران معروف كه الهامات خود را در رویاهایشان دریافت می كردند، اشاره كرد.

_ فلج موقت هنگام خواب دیدن
شاید بسیاری از ما ندانیم كه در هنگام خواب دیدن بدنمان به طور موقت دچار فلج می شود. مطالعات نشان داده كه این امر پاسخ طبیعی بدن به حركات ناگهانی در هنگام رویا و خواب های پرهیجان است كه ممكن است باعث افتادن یا آسیب به فرد می شود، بنابراین به طور طبیعی از نظر فیزیكی غیرفعال می شود.

_ خوابها قابل كنترل هستند
همانطور كه می دانیم، خواب مراحل مختلفی دارد تا به عمیق ترین سطح خود برسد. در فاز خاصی كه به آن "رویای شفاف" می گویند، می توان مراحل خواب را كنترل كرده و حتی نتیجه آن را تغییر داد.

_ خوابها با زبان غیر مستقیم صحبت می كنند
اگرچه تحقیقات زیادی در زمینه تعبیر خواب انجام شده و كتابهای زیادی نیز در این زمینه نوشته شده، اما واقعیت این است كه روها به زبان نشانه ها صحبت نمی كند كه قابل تفسیر و تعبیر باشند. رویاها در واقع معانی عمیقی دارند كه تنها ضمیر ناخودآگاه قادر به فهم آن است.

_ یادآوری رویاها معمولا سخت است
اغلب زمانی كه از خواب بیدار می شویم، تنها قسمت های كمی از رویای خود را به یاد می آوریم. بنابراین رویاها تقریبا همیشه فراموش می شوند، مگر اینكه در مراحل خاصی از خواب بیدار شویم.

_ رویای انجام كارهایی كه در واقعیت از آنها منع می شویم
واقعیت جالب دیگر درباره رویاها، این است كه ما معمولا خواب كارهایی را می بینیم كه در بیداری از آنجام آنها منع می شویم، به عنوان مثال شخصی كه خوردن شیرینی جات برایش ممنوع است، معمولا خواب خوردن شكلات و شیرینی را می بیند. علاوه بر این، شرایط پزشكی و اختلالات روانی نیز می تواند تاثیر مستقیمی روی رویاها داشته باشد.

_ رویاها و خواب های آشفته، می تواند به بیماری های روانی منجر شود
خواب و رویای عمیق در مرحله ای به نام "آر ای ام" نقش مهمی در سلامتی فرد دارد. مطالعه ای كه روی تعدادی دانش آموز انجام شده بود، نشان داد كه گروهی از آنها كه در شروع مرحله "آر ای ام" بیدار می شوند، حساس تر و عصبی تر می شوند و در صورت ادامه این روند، دچار مشكلات روحی و روانی نیز خواهند شد.

_ افراد نابینا هم خواب می بینند
نكته جالب درباره خواب افراد نابینا این است كه افرادی كه از نابینایی مادرزادی رنج می برند، رویاهایی می بینند كه در عالم واقع آنها را حس می كنند، اما افرادی كه پس از تولد و بر اثر حادثه نابینا شده اند، خواب های عادی می بینند.

_ حیوانات نیز خواب می بینند
مطالعات نشان می دهد كه حیوانات نیز دقیقا مشابه انسانها، خواب می بینند.

_ كودكان بیشتر از افراد بالغ كابوس می بینند
مطالعات آماری، تعداد كابوس های شبانه كودكان نسبت به بزرگسالان را تائید می كند.
نوشته شده در چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 22:39| توسط حسین رستمی زاده|

 

لپ تاپ ها دستگاه های ظریفی هستند و نحوه تمیز کردن آنها از گرد و غبار و اجسام جانبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چه بسا با تمیز کردن غیر اصولی لپ تاپ به آن ضرر نیز برسانید.

در این ترفند قصد داریم نحوه صحیح تمیز کردن یک لپ تاپ را قدم به قدم توضیح دهیم.

laptopclean nariya راهکارهایی برای تمیزکردن لپ تاپ

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ناریا، ابتدا بدانید که بهترین روش آن است که پیش از هر کاری به دفترچه راهنمای کامپیوتر خود مراجعه کنید و ببینید در آنجا چه دستورالعملی برای تمیز کردن لپ‌تاپ شما داده شده است.

اغلب کارخانه‌های فروشنده لپ‌تاپ توصیه می‌کنند که تمیز کردن کلی لپ‌تاپ یک بار در سال بیشتر انجام نشود. اما کسانی که دایما در سفر هستند نیاز بیشتری به تمیز کردن کامپیوترشان پیدا می‌کنند. نخستین نکته در هنگام تمیز کردن لپ‌تاپ این است که از پارچه‌‌های زمخت و زبر و موادی که دارای حلال‌های آمونیاکی هستند خودداری کنید.

انواع گردو خاک و کثافات مانند موی حیوانات و غیره ممکن است به درون کامپیوتر شما رفته باشد.

خاک سیگار و تفاله‌های ریز از دیگر مواردی است که درون لپ‌تاپ‌ها پیدا می‌شود!

اینها معمولا بر روی صفحه نمایشگر شما و یا درون پورت‌ها می‌نشینند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.شما برای تمیز کردن لپ‌تاپ خود به وسایل زیر نیاز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظیف پزشکی، محلول نظافت و در آخر یک تکه پارچه کتانی مانند یک تی‌شرت.

بخش بیرونی – برای تمیز کردن بخش بیرونی و بدنه لپ‌تاپ از یک تکه پارچه کتانی استفاده کنید که می‌تواند بخشی از یک تی‌شرت کهنه و قدیمی باشد.

به هیچ عنوان از پارچه‌های راه‌ راه مخصوص نظافت و یا پارچه‌های ساینده برای این کار استفاده نکنید. از پارچه‌ها و دستمال‌های خشن مخصوص نظافت هم نباید استفاده کنید. یادتان باشد هیچ گاه اسپری تمیز کننده را مستقیم روی بدنه لپ‌تاپ نپاشید بلکه آن را روی پارچه ریخته و سپس به بدنه بکشید.

سوراخ‌های هواکش – شما می‌توانید از یک کمپرسور دمنده هوا بری تمیز کردن سوراخ‌های هواکش کامپیوتر خود استفاده کنید.

در هنگام دمیدن هوا به این سوراخ‌ها مراقب باشید با شدت زیاد اسپری نکنید زیرا این کار به پره‌های فن کامپیوتر ممکن است آسیب بزند.از پارچه پزشکی برای تمیز کردن لابه‌لای سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده کنید.

هرگز کمپرسور هوا را مستقیم به سمت پروانه فن نگیرید چرا که ممکن است باعث چرخ بیش از حد مجاز آن شود.

پورت‌ها – پس از آن که سوراخ‌های هوا و فن تمیز شدند به سراغ پورت‌ها بروید. این پورت‌ مکان‌‌هایی هستند که جرم زیادی را جمع‌آوری می‌کنند برای تمیز کردن آنها باید از پارچه پزشکی استفاده کنید.

دمنده هوای فشرده در اینجا نیز می‌تواند کمک فراوانی برای تمیز کردن پورت‌ها بکند. فقط مراقب باشید با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستید.

نمایشگر – اگر قصد تمیز کردن جرم‌های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این کار لپ‌تاپ را خاموش کنید. باز هم از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی‌شرت استفاده کنید و هرگز پارچه‌هایی که خش ایجاد می‌کنند را به کار نبرید.

هرگز از دستمال توالت برای پاک‌کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول‌های تمیز‌کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.

در صورت استفاده از این محلول‌ها پایان کار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این کار حتما از محلول‌های تمیزکننده مانیتور استفاده کنید که مطمئن‌تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید.

جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می‌توانید با مخلوط کردن ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول تمیزکننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت‌های مساوی از آب و الکل باشد.

کیبورد – کیبورد یکی از کثیف‌ترین بخش‌های کامپیوتر است و ممکن است انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در هنگام کار کردن روی آن بریزد. بسیاری از جرم‌ها به انگشتان شما چسبیده و از این طریق وارد کیبورد شما می‌شوند.

برای خارج کردن جرم‌ها و ذرات زیر کیبورد که در آن فرو رفته‌اند از دمنده هوای فشرده با زاویه مورب استفاده کنید. به راهنمای استفاده از لپ‌تاپ مراجعه کنید. چرا که ممکن است کلید‌های کیبورد شما قابلیت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند.

پس از تمیز کردن از قرار گرفتن درست کلید‌ها در جای درست خودشان مطمئن شوید. پارچه پزشکی وسیله مفیدی برای پاک کردن کلیدها و اطراف آنها است.

نوشته شده در سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 22:13| توسط حسین رستمی زاده|

انجیر    -

درخت انجیر از زمانهای بسیار قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می‌شده است. در تورات از این درخت نام برده شده و اشعیای نبی ، خرقیا پادشاه آن زمان را در حدود 700 سال قبل از میلاد با انجیر مداوا کرده است. درخت انجیر بومی آسیای غربی و کشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و اسرائیل برده شده است. درخت انجیر در نزد یونانیان مقدس و محترم بوده بطوری که صادرات آن ممنوع اعلام شده بود.

شاعران و نویسندگان یونانی مانند هومر ، هرودوتوس و افلاطون در نوشته‌ها و اشعار خود آنرا ستوده‌اند در اوائل قرن هجدهم ، انجیر بوسیله میسیونرهای مذهبی اسپانیایی به کالیفرنیا برده شد و امروزه به مقدار زیاد در این ایالت و ایالات جنوبی آمریکا کشت می‌شود. حدود 85 درصد از محصول انجیر به صورت خشک به بازار عرضه می‌شود زیرا انجیر رسیده زود خراب می‌شود.

انجیر درختی است با برگهای زرد و پنجه‌ای برنگ سبز خاکستری که بلندی آن تا شش متر می‌رسد و چون در مقابل سرمای شدید مقاومت ندارد بنابراین در مناطق معتدله و گرمسیر کشت می‌شود. درخت انجیر معمولا از سال چهارم شروع به میوه دادن می‌کند و تا سن بیست سالگی میوه می‌دهد.

ترکیبات شیمیایی

انجیر میوه مغذی و خوش طعمی است. دارای مواد قندی ، مواد ازته ، چربی ، مواد معدنی ، آمینو اسید ، آنزیمهای مختلف و کاروتن می‌باشد. در برگهای آن حدود 0.6 درصد مواد تلخی مانند فی ین Ficusin و برگاپتین Bergaptene وجود دارد. شیره سفیدی که با شکستن شاخه‌های درخت انجیر و یا از میوه نارس آن خارج می‌شود بسیار سمی است و اگر بر روی پوست زده شود سلولها را از بین برده و می‌کشد. برگهای انجیر دارای Glycosiderutin می‌باشد.

نوشته شده در یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 23:45| توسط حسین رستمی زاده|


-

نخستین دانشگاه شناور جهان در نیوزلند پهلو گرفت   

نخستین کشتی دانشگاهی جهان در ادامه حرکت خود دراقیانوس های جهان به اوکلند نیوزلند وارد شد.
این کشتی که "کشتی پژوهشگر" نام دارد دانشگاهی شناور بر سطح اقیانوس های جهان است که بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.
این کشتی دارای سه استخر بزرگ، دو سالن ژیمناستیک و چندین رستوران و ۹ سالن برگزاری کنفرانس و سخرانی است و تقریبا نظیر دانشگاههای جهان ازامکانات رفاهی و آموزشی مدرنی برخوردار است.
بر اساس گزارش کانال سه تلویزیون نیوزلند، دانشجویانی که در این کشتی مشغول به تحصیل هستند از ۳۵ کشور جهان بوده ودر کلاس هایی که ۱۹ استاد دانشگاهی آنها را اداره می کنند حضور پیدا می کنند.
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در بنادری که کشتی توقف می کند پروژه های آکادمیک مختلفی نیز اجرا می شود.
دوره های تحصیلی در این دانشگاه شناور ۱۶ هفته ای بوده و برای شرکت در آن هزینه ای معادل ۲۶ هزار دلار باید پرداخت شود.
مقاصد بعدی این دانشگاه شناور سیدنی در استرالیا و شانگهای چین اعلام شده است.

خبرگزاری مهر 

نوشته شده در یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 23:38| توسط حسین رستمی زاده|

رابطه روز تولد و شخصیت شما

 

رابطه روز تولد و شخصیت شماروان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید

فرض می کنیم که شما متولد 8 مهر 1355 هستید.مهر ماه هفتم (7) سال است پس :

2 = 1+1 = 11 = 0+7+3+1 = 1370 = 1355+7+8
شماره تولد 2 است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید .
تفسیر اعداد :

1- خالق و مبتکر :

' یک' ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است. همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها می گویند و تعیین می کنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند، گاهی خود خواه می شوند. با این حال 'یک' ها بشدت صادق و وفادارند و به خوبی مهارتهای سیاسی را یاد میگیرند . همیشه دوست دارند حرف اول را بزنند و غالبا رهبر و فرمانده هستند، چون عاشق این هستند که 'بهترین' باشند . در استخدام خود بودن و برای خود کار کردن بزرگترین کمک به آنهاست ولی باید یاد بگیرند عقاید دیگران ممکن است بهتر باشد و باید با رویی باز آنها را نیز بشنوند .

2- پیام آور صلح :

' دو' ها سیاستمدار به دنیا می آیند ! از نیاز دیگران خبر دارند و غالبا پیش از دیگران به آنها فکر می کنند . اصلا تنهایی را دوست ندارند . دوستی و همراهی با دیگران برایشان بسیار مهم است و می تواند آنها را به موفقیت در زندگی رهنمون سازد . اما از طرف دیگر ، چنانچه در دوستی با کسی احساس ناراحتی کنند ترجیح می دهند تنها باشند.از آنجایی که ذاتا خجالتی هستند باید در تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنند و با استفاده از لحظه ها و فرصت ها آنها را از دست ندهند .

3- قلب تپنده زندگی :

' سه ' ها ایده آلیست هستند، بسیار فعال،اجتماعی،جذاب،رمانتیک وبسیار بردبار و پر تحمل .خیلی کارها را با هم شروع می کنند اما همه آنها را پیگیری نمی کنند. دوست دارند که دیگران شاد باشند و برای این کار تمام تلاش خود رابه کار می گیرند. بسیار محبوب اجتماعی و ایده آلیست هستند اما باید یاد بگیرند که دنیا را از دید واقعگرایایه تری هم ببینند .

4- محافظه کار :

' چهار' ها بسیار حساس و سنتی هستند. آنها عاشق کارهای روزمره، روتین و پیرو نظم و انضباط هستند و تنها زمانی وارد عمل می شوند که دقیقا بدانند چه کاری باید انجام دهند. به سختی کار و تلاش می کنند. عاشق طبیعت و محیط خارج از خانه هستند . بسیار مقاوم و با پشتکار هستند. اما باید یاد بگیرند که انعطاف پذیری بیشتری داشته و با خود مهربانتر باشند .

5- ناهماهنگ با جماعت :

' پنج' ها جهانگرد هستند و کنجکاوی ذاتی، خطر پذیری و اشتیاق سیری ناپذیر آنها به جهان هستی و دیدن محیط اطراف خود،غالبا برایشان درد سر ساز می شود. آنها عاشق تنوع هستند ودوست ندارند مانند درخت در یک جا ثابت بمانند. تمام دنیا مدرسه آنهاست و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری هستند. سوالات آنها هرگز تمام نمی شود. آنها به خوبی یاد گرفته اند که قبل از اقدام به عمل، تمامی جوانب کار را سنجیده و مطمئن شوند که پیش از نتیجه گیری ،تمامی حقایق را مد نظر قرار داده اند .

6- رمانتیک و احساساتی :

' شش' ها ایده آلیست هستند و زمانی خوشحال می شوند که احساس مفید بودن کنند . یک رابطه خانوادگی بسیار محکم برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اعمالشان بر تصمیم گیری هایشان موثر است و آنها حس غریب برای مراقبت از دیگران و کمک به آنها دارند. بسیار وفادار و صادق بوده و معلمان بزرگی می شوند. عاشق هنرو موسیقی هستند .. دوستانی صادق و در دوستی ثابت قدم هستند.'شش' ها باید بین چیزهایی که می توانند آنها را تغییر دهند و چیزهایی که نمی توانند، تفاوت قائل شوند .

7- عاقل و خردمند :

' هفت' ها جستجو گر هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات پنهان و مخفی بوده و به سختی اطلاعات به دست آمده را با ارزش حقیقی آن می پذیرند.احساسات هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های آنها ندارد. با اینکه در مورد همه چیز در زندگی سوال می کنند اما دوست ندارند مورد پرسش واقع شوند و هیچگاه کاری را ابتدا به ساکن با سرعت شروع نمی کنند و شعارآنها این است که به آرامی می توان مسابقه را برد. آنها فیلسوفهای آینده هستند؛ طالبان علم که به هر چه می خواهند می رسند و سوال بی جوابی ندارند . مرموز هستند و در دنیای خودشان زندگی می کنند و باید یاد بگیرند در این دنیا چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نه !

8- آدم کله گنده :

' هشت ' ها حلال مشکلات هستند. اساسی و حرفه ای سراغ مشکل رفته و آن را حل می کنند. قضاوتی درست دارند و بسیار مصمم هستندو طرحهاو نقشه های بزرگی دارند و دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند. مسوولیت افراد را بر عهده می گیرند و مردم را با هدف خاص خود می بینند. با شرایط ویژه ای این امکان رابه وجود می آورند که دیگران همیشه آنها را رئیس ببینند .

9- اجرا کننده و بازیگر :

' نه ' ها ذاتا هنرمند هستند . بسیار دلسوز دیگران و بخشنده بوده و آخرین پول جیب خود را نیز برای کمک به دیگران خرج میکنند . با جذابیت ذاتی شان اصلا در دوست یابی مشکلی ندارند و هیچ کـس برای آنها فرد غریبه ای به حساب نمی آید.در حالات مختلف شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند و برای افرادی که اطرافشان هستند شناخت این افراد کمی دشوار به نظر می رسد . آنها شبیه بازیگرانی هستند که در موقعیت های مختلف رفتارهای متفاوتی نشان می دهند. افرادی خوش شانس هستند اما خیلی وقتها از آینده خود بیمناک و نسبت به آن هراسان هستند. آنها برای موفقیت باید به یک دوستی و عشق دو جانبه که می تواند مکملشان در زندگی باشد دست یابند.
 

نوشته شده در یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 23:36| توسط حسین رستمی زاده|

 برخی از پرندگان نغمه خوان میتوانند با سرعتی که قبلا غیر ممکن تصور میشد یعنی یک صدم یک چشم به هم زدن انسان،ماهیچه ی صوتی خود را منقبض و آزاد کنند.

                                      

                                           

 برخی از پرندگان نغمه خوان میتوانند با سرعتی که قبلا غیر ممکن تصور میشد یعنی یک صدم یک چشم به هم زدن انسان،ماهیچه ی صوتی خود را منقبض و آزاد کنند.

تحقیقات جدید نشان میدهد دو نوع پرنده ی نغمه خوان،لحن خود را با ماهیچه هایی اَبَر سریع به وجود می آورند که این کار مشابه ی شیوه ای است که مارهای زنگی ، برخی از گونه های ماهی و کبوتر طوقی به کار میبرند.

سار اروپایی که در سراسر اروپا و آسیا و شمال آمریکا یافت میشوند و فنچ گورخری که در استرالیا و اندونزی زندگی میکنند،با سریع ترین انقباض ماهیچه های هنجره که تا کنون تشریح شده است،آوازشان را کنترل میکنند.

هر چند آن ها فقط دو نوع پرنده ی نغمه خوان را آزمایش کرده اند اما به  احتمال زیاد همه ی پرندگان آواز خوان این ماهیچه را دارند.

نوشته شده در یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 23:35| توسط حسین رستمی زاده|

Laugh at Friends
Laugh at Friends

آیا تاکنون تلاش کرده اید با استفاده از کامپیوتر، دوستان خود را سرگرم کرده و کمی با آنها شوخی کنید؟ در این مقاله تلاش شده است با اندک دانش کامپیوتری، شوخی‌های ساده و جذاب تکنولوژیکی را برایتان گردآوری کنیم تا لحظات خود و دوستانتان را با آن پر کنید. ولی قول بدهید همه شوخی‌ها را یکجا روی کامپیوتر دوستتان اعمال نکرده و پیش از آنکه دوستتان دست به خود کشی بزند، شوخی‌ها را پایان دهید.


آیکن‌های دسکتاپ را ناپدید کنید تا دوستتان کمی نگران شود

1-disapear-desktop

این شوخی بسیار ساده است و برای انجام آن فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارید. زمانی که ماوس کامپیوتر دوستتان به دست شما افتاد، بدون اینکه کسی متوجه شود، روی Desktop کلیک راست کرده و با استفاده از گزینه View تیک مربوط به Show Desktop Icons را بردارید تا همه آیکن‌های روی دسکتاپ ناپدید شوند. همه چیز برای سرکار گذاشتن دوستتان آماده است. با این کار دوست شما تصور می کند که تمام فایل‌های روی دستکتاپ حذف شده است.

حالت کنتراست زیاد را فعال کنید

2-high-contrast-mode

با فعال کردن گزینه "High Contrast Mode" از طریق یک میانبر ساده باعث می‌شوید که بعضی از رنگ‌ها معکوس شود ( این حالت برای بهتر دیده شدن مطالب در نمایشگر کاربرد دارد). تنها لازم است کلید Shift را نگاه داشته و کلیدAlt و PrtScr را نیز به همراه آن بفشارید تا این حالت فعال شود. اگر پیغامی مشابه تصویر بالا روی صفحه ظاهر شد، دکمه Yes را کلیک کرده و کمی منتظر بمانید.

از همین سه کلید می‌توانید برای بازگشت به حالت اول استفاده کنید. درست به همین سادگی. نگاه کردن چهره دوستانتان در این حالت جالب است.

تغییر جهت صفحه نمایش

3-change-screen-oriation

به Control Panel ویندوز مراجعه کنید. در قسمت بالا سمت راست درست همان قسمتی که گزینه View by وجود دارد گزینه large icons را انتخاب کنید؛ توجه داشته باشید که این گزینه به صورت پیش فرض بر روی Categories تنظیم شده است. حالا بر روی آیکن Display کلیک کنید. از انتخاب‌های موجود در سمت چپ، گزینه Change display settings را انتخاب کرده و در صفحه ای که باز می‌شود از منوی آبشاری Orientation، گزینه سومLandscape (flipped) را انتخاب نمایید و در حالی که نمایشگرتان تصاویر را بر عکس نشان می‌دهد، گزینه Keep Changes را کلیک کنید.

جالب ترین قسمت این شوخی زمانی است که دوست شما برای بازگرداندن نمایشگرش به حالت اول کلی به زحمت و تغلا می‌افتد. خواهشا اگر به ادامه دوستیتان فکر می‌کنید به تلاش‌های دوستتان بلند بلند نخندید که اصلا امر پسندیده ای نیست ما فقط قصد داریم با او کمی شوخی با مزه ( البته دوستتان می‌گوید چه شوخی بی مزه ای) کنیم.

اشاره گر ماوس را تغییر دهید

4-change-mouse-pointer 

تغییر چهره اشاره گر موس یک ترفند ظریف ولی موثر است. باز هم به سراغ Control Panel بروید و در آنجا آیکن Mouse را انتخاب کنید، سپس از زبانه‌های بالا سراغ Pointers بروید. حالا گزینه‌های متفاوتی برای تغییره چهره اشاره گر ماوس پیشاروی شماست. اگر از ما نظر بخواهید آیکن Busy را به شما پیشنهاد می‌دهیم که بسیار تأثیر گذار خواهد بود. امتحانش کنید.

تنظیمات مربوط به صرفه جویی انرژی Power-Saving رادست‌کاری کنید

5-power-saving-setting

یکی دیگر از شوخی‌های با نمک و زیرکانه تغییر در تنظیمات مربوط به صرفه جویی انرژی در کامپیوتر قربانی است. این دست کاری منجر به بروز رفتارهایی نا معمول از کامپیوتر می‌شود که برای دوستتان می‌تواند آزاردهنده و نامأنوس باشد. یکی از بهترین خرابکاری‌های این بخش می‌تواند تغییر در زمان انتظار کامپیوتر برای رفتن به حالت خوابSleep باشد که می‌توانید آن زمان را به یک دقیقه کاهش دهید. بدین منظور آیکن Power Options را از Control Panel انتخاب کرده سپس در سمت چپ به سراغ Change when the computer sleeps رفته و تمام انتخاب‌ها را روی یک دقیقه تنظیم کنید. در این صورت قربانی شما مدام در حال بیدار کردن دستگاه خود از حالت هایبرنیت یا Sleep است و تا چند لحظه از کامپیوترش غافل می‌شود دوباره باید برای بیدار کردن آن مدتی به انتظار بنشیند. خواهشا از او نخواهید آنچه را که بعد از شنیدن نحوه این شوخی نثارتان می‌کند به ما نسبت دهد.

اگر تا اینجای کار همه این شوخی‌ها را بر روی کامپیوتر دوستتان اعمال کرده اید، لطفا ادامه مقاله را مطالعه نکنید. چراکه ممکن است منجر به درگیری فیزیکی شود.

صداهای پیشفرض را تغییر دهید

6-change-defult-sound

عوض کردن صداهای پیش فرض کامپیوتر، چند دقیقه ای از وقت شما را خواهد گرفت ولی ارزش انجام آن را دارد. در Control Panel آیکن Sound و سپس زبانه Sounds را انتخاب کنید. در منوی Program Events تلاش کنید غیر معمول ترین و گوش خراشترین ترین صداها را برای بخش‌های متفاوت انتخاب کنید. البته نگاهتان به دوستتان و زمان باشد که متوجه فعالیت‌های تخریبی شما نشود. صداهای Error ، logoff و fail انتخاب‌های خوبی می‌توانند باشند. حالا صدای کامپیوتر را تا آخرین حد زیاد کنید و منتظر شوید که دوستتان هنگام آتش کردن کامپیوتر با چه صداهای گوشخراشی مواجه می‌شود. احتمالا اگر شما هم بلند بلند و گوشخراشانه بخندید، شما را از الطافش بی‌نصیب نخواهد گذاشت.

مقداری نوشته به نمایشگر ساعت اضافه کنید

7-text-in-clock-display

ریسک این شوخی کمی بالا است زیرا باید مطمئن باشید که دوستتان برای لحظاتی غیب خواهد بود و شما فرصت کافی برای پیاده سازی نقشه خود را خواهید داشت.

اضافه کردن مقداری متن به نمایشگر ساعت و تاریخ می‌تواند در نهایت موجب تحسین و تمجید قربانیتان از شما را فراهم کند.

مطابق شوخی‌های پیشین ابتدا به سراغ Control Panel رفته و در آنجا به دنبال گزینه Region and Language بگردید و آن را انتخاب کنید. در زبانه Formats آیکن Additional settings که در پایین صفحه قرار دارد را کلیک نمایید. حالا به سراغ زبانه Time رفته و در کادر Long time عبارت tt را تایپ کنید. سپس در کادر AM symbol و PM symbol هر نوشته ای که می‌خواهید دوستتان صبح و بعد از ظهر مشاهده کند، را خیلی راحت برای اون تایپ کنید. و در نهایت با زدن OK انجام نقشه را به پایان رسانید. حالا نوشته مورد نظر شما بالای قسمت تاریخ درست جایی که زمان نشان داده می‌شود قابل مشاهده است. البته احتمالا مدت زمانی طول می‌کشد تا دوستتان متوجه این تغییر شود ولی به هر حال هر زمان که متوجه شود برایش بسیار تعجب برانگیز خواهد بود و احتمالا از شما سوال می‌کند که این متن چگونه به آنجا رفته است و شما هم که مثلا خدای کامپیوتر و از خوانندگان زومیت هستید با یک سری عملیات فوق سری و پیشرفته این راز را برملا می‌کنید.

یک برنامه را به شکلی تنظیم کنید که هر 5 دقیقه روی اعصاب دوستتان برود

8-schedule-program-to-every-minuteحالا زمان آن رسیده است که شوخی نهایی را درست بر روی فرکانس اعصاب هدفتان تنظیم کنید. این شوخی قدرتمند ترین و در عین حال مخرب ترین ابزار برای داشتن لحظات خوش بیشتر با دوستانتان است. (البته اگر منجر به خودکشی دوستتان نشود).

در کسری از ثانیه به سراغ Control Panel رفته و گزینه پیشرفته Administrative Tools را انتخاب کنید. حالا دو بار بر روی Task Scheduler کلیک کنید و سپس کلیک بر روی منوی Action، گزینه Create task را انتخاب کنید.

برای تسک خود نامی را برگزینید و در ادامه در زبانه Triggers بر روی New کلیک کرده و تلاش کنید در پایین صفحه Advanced settings را پیدا کنید. حالا کادری که در آن نوشته است Repeat task every... را تیک بزنید. از منوی آبشاری آن مدت زمان 5 دقیقه را انتخاب کنید و در نهایت OK را فشار دهید. بعد از کارها به زبانه Actions رفته و New را انتخاب کنید. منوی آبشاری باید بر روی Start a program تنظیم شده باشد. پس دست به این گزینه دیگر نزنید و تلاش کنید برنامه ای که می‌خواهید هر 5 دقیقه اجرا شود را انتخاب یا browse کنید. با زدن OK و باز هم OK این ترفند هم به پایان می‌رسد. حالا زمانی است که تداخل فرکانس‌ها رخ می‌دهد. اعصاب دوستتان به شدت خط خطی شده و نمی فهمد که مشکل از کجاست. بله درست حدس زدید شما باز می‌توانید همانند یک فرشته نجات به کمک دوستتان بشتابید و سواد کامپیوتریتان را به رخ بکشانید.

در این روزهای اول سال که هنوز امتحانات میان ترم شروع نشده و کلاس‌ها هم یک خط در میان تشکیل می‌شود می‌توانید با دوستانتان به این شوخی‌های تکنولوژیکی بدون هیچ عواقب بد اخروی بپردازید. دقت داشته باشید که از این ترفندها در زمان امتحانات یا آن هنگام که دوستتان یک پروژه سنگین کامپیوتری دارند، استفاده نکنید که می‌تواند بعضا موجب صدمات جسمی و روحی جبران ناپذیری شود.

مطمئنا شما خوانندگان زومیت که از کاربران حرفه ای در کار با رایانه هستید، شوخی و حقه‌های پیشرفته تری را می‌دانید. ولی ما قصد داشتیم نکاتی را یاد آور شویم که بسیار ساده و بعضا برای کاربران آماتور شیرین و جذاب خواهند بود. البته اگر دوستانتان یا بهتر است بگوییم شخص مورد هدف شما یک کاربر تازه کار باشد، موارد یاد شده بهتر جواب می‌دهد و می‌تواند شادی جمعیتان را دو چندان کند. دقت کنید که دوستتان از خوانندگان زومیت نیز نباشد که اگر اینچنین شد آنوقت او به شما می‌خندد و شما در موضع ضایع شدن قرار می‌گیرید. امیدوارم در سال جدید لحظاتی پر از شادی، سربلندی و سرافرازی نصیبتان باشد.


نوشته شده در یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 23:18| توسط حسین رستمی زاده|

زمانی که با خوردن غذاهایی حاوی سیر، پیاز یا ادویه کاری دهان بدبو می شود، باید از خوشبوکننده های دهان استفاده کرد و البته این کار را به کرات انجام داد، یعنی تقریبا هر نیم تا یک ساعت یک بار تا زمانی که ماده غذایی مقصر از جریان خون پاک شود که معمولا این روند حدود ۲۴ ساعت به طول می انجامد.

در این میان مسواک زدن هم کمک می کند اما نمی توان مسواک را همیشه در دهان نگه داشت، یکی از بهترین راه های مبارزه با بوی بد دهان، خوردن بعضی خوراکی ها پس ازغذاهای بودار است. این فهرستی از موادغذایی است که می تواند به شما کمک کند تا بر این مشکل خودتان غلبه کنید.

۱) لیمو: خوردن یک قاچ لیمو معجزه می کند. می توانید از لیمو به عنوان چاشنی غذا استفاده کنید یا حتی به لیوان آب خود مقداری آب لیموی تازه بیفزایید، آب نبات های لیمویی نیز همان خاصیت را دارند با این مزیت که همیشه می توانید با خود همراه داشته باشید.

۲) جعفری یا سایر چاشنی های سبز: وقتی در رستوران پاستای سیر یا همبرگر پر پیاز سفارش می دهید، کنار غذای اصلی چند برگ جعفری می گذارند که در عین تزیین ظرف غذا، بوی بد دهان ناشی از سیر و پیاز نیز رفع شود. جویدن برگ های تازه جعفری موجب آزادسازی روغن های آن می شود که حس تازگی به دهان می دهد. ریحان و رزماری (اکلیل کوهی) اثری مشابه دارند.

۳) سیب: علاوه بر سیب می توان به گلابی و هویج هم اشاره کرد. این خوراکی ها دارای فیبر زیادی هستند که جویدن آنها باعث ترشح بیشتر بزاق دهان شده مانند یک اسکراب دهان را تمیز می کند.

۴) ادویه های قابل جویدن: تخم انیسون (بادیان رومی)، هل، گشنیز یا رازیانه را به راحتی می توانید از عطاری محل خود تهیه کنید. به میزان مساوی از هر یک داخل یک کاسه دردار بریزید و روی میز غذاخوری کنار نمک و فلفل بگذارید. جویدن فقط چند دانه باعث تازه و خوشبو شدن دهان خصوصا پس از صرف غذای حاوی ادویه کاری یا نوشیدن قهوه می شود.

۵) برگ نعناع یا چوب دارچین: هر یک از این دو طعم بوی شبه گوگردی پیاز و سیر را رفع می کند. علاوه بر آن، وجود یک سری روغن های اساسی در دارچین با نوعی میکروب دهانی مبارزه می کند. آدامس های نعناعی یا دارچینی تأثیری مشابه دارند. اگر از طرفداران پروپاقرص آدامس هستید، از انواع حاوی زایلیتول استفاده کنید که مانع پوسیدگی دهان نیز می شوند. رعایت طولانی مدت بهداشت دهان شما را شش سال جوان تر از سن واقعی تان نشان می دهد.

۶) انواع توت و ماست: گاهی به خاطر میل زیاد به خوردن غذاهای سیردار یا در نظر گرفتن سلامتی و بهداشت تغذیه نمی توان از آنها چشم پوشید اما می توان با رعایت نوعی رژیم غذایی پیشگیرانه، ضمن برخورداری از فواید سلامتی سیر و امثال آن، دهانی خوشبو نیز داشت. خوردن نیم فنجان ماست ساده دو بار در روز، سطح سولفید هیدروژن (همان بوی تخم مرغ گندیده) دهان را کاهش می دهد.

انواع توت و البته خربزه، هندوانه، پرتقال و سایر میوه های سرشار از ویتامین C مانع از فعالیت میکروب مولد بوی بد دهان می شوند. صبح ها پس از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل از خوابیدن، پیاله ای پر از میوه با سس ماست نوش جان کنید تا دیگر نگران بوی بد دهان خود نباشید.

نوشته شده در یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,| ساعت 22:55| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت